Den handlingskraftige är den segrande....

Ett möte, en strid och en överlevare.

En iskall december natt går en lång och mörkklädd gestalt genom den isande kylan medans hans kläder fort börjar vittna av den fallande snön.
Gestalten stannar upp framför en grotta och utstöter ett fnittrande ljud innan han fortsätter in i grottan.
Efter cirka 5 minuter får gestalten syn på en man med långt grått hår som sitter vid en liten fladdrande eld.
Mannen vid elden flinar när han får syn på gestalten och hans röda ögon reflekteras i ljuset.
Han ställer sig upp och drar av sin tjocka yllekappa sedan
 ler han än en gång innan han öppnar munnen.
-Jag vet inte hur du hittade mig, inte heller vet jag vem du är men det kvittar för ditt sista andetag kommer du att ta i denna grotta.
Gestaltens ögon reflekteras när elden skimrar till och även de är röda men i en ljusare form.
Gestalten tar av sig kappan och ett falskt flin okuperar hans ansikte innan han öppnar munnen för att säga ett fördömt namn i mångas öron.
-.....Ashigaru-sama äntligen har jag funnit dig för att få bemöta din omtalade styrka.
Mannen bugar och ser in i Ashigarus ögon.
-Tsuyoi är mitt namn, jag tänkte att det kunde vara bra för dig att veta mitt namn ifall du överlever fighten så kan du väl berätta om mig för de du möter i din blodets väg?
Ashigaru skakade på huvudet och gjorde ett utfall mot Tsuyoi.
-Dåre!Denna batalj är över innan du hinner blinka, men visst så kan jag berätta om din förargliga förlust.
En enorm spark levereras av Ashigaru men Tsuyoi backar fort och sparken går in i väggen och ett stort hål skapas i den solida stenväggen.
Ashigaru gör en snabb skruv med kroppen och vänder sig fort om för att rikta en ännu kraftigare häl emot Tsuyoi.
Tsuyoi lyfter sin högerhand och fångar tillsyntes enkelt in sparken och släpper den sedan utan att göra ett utfall mot Ashigaru.
Tsuyoi ler uppskattande mot ashigaru och klapapr imponerat händerna.
-Wow, du är bättre än vad jag trodde, med den sparken hade du kunnat krossa diamant.

Ashigarus ansikte tar plötsligt en grotesk och arg form.
-Tyst ditt svin och slåss som en man i stället för att prata så som en kvinna!

Ashigaru tog åtminstonde 30 nålar i en bunt från en innerficka och slungade allihop emot Tsuyoi.
-Hähähä.
Tsuyoi drog fort sitt paraply som hängt på ryggen och använde det som en sköld framför sig.
När alla nålar fastnat i paraplyet så drar Tsuyoi in det och fäller ut det men en hög hastighet så att nålarna for ännu fortare än innan emot Ashigaru.
Ashigaru gör en snabb handseal och ler vagt.
-Waterwall no jutsu.
En vattenväh omringar Ashigaru och nålarna slukas utav vattnet som kommit från sprickan igrottan som let ut i snön.
Tsuyoi ser glatt på Ashigaru och nickar när han reser tummen glatt.
-Snyggt tänkt Ashigaru-sam!Du är en duktig kämpe får jag lov att säga.
Ashigaru kutade emot Tsuyoi och gjorde några handseals innan han stannade upp.
-Dark chakra no jutsu!
Hans händer täcktes av en svart chakra.
Han började sedan slå en snabb och enormt mångfaldig kombo emot Tsuyoi.
Tsuyoi slog fort undan slagen med enbart sin vänsterhand som skydd sedan snurrade han runt och stod nu bakom Ashigaru varav han placerade händerna i fickorna.
Ashigarus ögon mörknade och huden mörknade.
Hans hud började få taggar och klor och tänder började växa.
-Är du nöjd nu du skall falla på grund av min starkaste form av min blodlinje.
-Dö!!!
Ashigaru drog sitt svärd och högg fort och starkt emot Tsuyoi, Varje hugg samt slag undveks av Tsuyoi som log mot Ashigaru och drog sitt eget svärd.
När Ashigaru fcik se att Tsuyoi tagit hjälp av ett redskap flinade han stort.
-Nu är din dag kommen.
Ashigaru tog avtramp från marken och högg mot svärdet.
-Yamis swordbraking clash!
När Ashigarus svärd slog i Tsuyois så gjorde Tsuyoi en snabb böj på svärdet och Ashigaru svärd splittrades.
Strax efter log Tsuyoi.
-Du är en god fighter men denna fight kan du ej vinna Ashigaru-sama.
Tsuyoi plaverade svärdet hårt i marken och en spricka skapades och ledde fram till elden som släcktes därefter hördes ett metaliskt ljud och ett drypande ljud....

Efter några timmar så syns en gestalt komma ut ur grottan varav hans mun dryper av blod, men inte sitt eget.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0