Farväl pappa(R.I.P 23 augusti 2008)(40år och 3 dagar gammal)

Kära Pappa. Jag saknar dig som tusan! En tredjedel av mitt hjärta var tillägnat dig, men nu när du är borta känns den platsen så tom...Jag tror aldrig att jag riktigt kommer att vara mig själv igen, men bara så du vet så kommer den platsen alltid att finnas där för dig.

Under de få ögonblick vi fick tillsammans har vi upplevt både skratt och tårar.

Ibland faller inte alla bitar på rätt plats, men se det som något bra, för hade vi inte haft gnabb ibland så hade våra glada stunder inte känts så lyckade.

Jag skrattar ibland för mig själv, när jag tänker på alla de gånger du skrutit om ditt och datt, men du har ändå gjort det med rätta. Alla de gånger vi träffats har jag alltid känt en känsla i bröstet som ej går att förklara. Jag kommer nog aldrig få känna den känslan igen och det stör mig något enormt.

Du var lite sträng av dig emellanåt, men det är okey. Jag hade nog fått fnatt jag med om mina barn kastat fisk på husvagnen. Förutom dessa stunder så var du alltid en extremt positiv och utåtriktad människa. Jag har aldrig känt någon som du.

Pappa, du är unik.

Din självkänsla var det aldrig något fel på, du skröt alltid om att du var Gud och att du var finast i världen. Och ja, i mina ögon stämmer dessa beskrivningar galant in på dig.

Väldigt bra, tänk om fler haft den själ som du.

Även om jag och min syster kunde vara lite sorgsna ibland, så räckte ett par få ord från dig och vi började genast skratta.

När jag och Nicke var små bytingar så lämnade du oss i sticket, så att säga, men när vi åter sågs igen flera år senare blev jag så glad så jag grät. Även idag tänker jag tillbaka och funderar på varför du gjorde så då?

När vi satt hemma i din soffa i Brösarp och såg på sport, så gick det inte en minut utan att du gormade så saliven stänkte, när Sverige inte presterade så som du ville.

Jag tror du tagit ditt liv för att du började känna dig gammal och vek. Jag tror inte du kunde acceptera att även du måste följa tidens lagar. Jag hoppas du funnit en plats att vila på.

Sov så gott.

P.S I mina ögon var du Gud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0