Livets med och motgångar.

Så många människor i dagens samhälel sörjer över sitt förflutna,lev inte i dået utan lev i nuet och tänk framåt. Tänk så här:Hade vi människor inte haft motgångar så hade våra framgångar ej känts lika lyckade. I livet sker det motgångar men även medgångar så livnär dig ej på motgångarna utan tänk bara på dem. En människa som bara lever på dysterhet blir ett sorligt sälle medans en som enbart livnär sig på medgångar förmodligen blir en egocentrerad person så jag föreslår att du försöker balansera intaget av de båda, tro mig du kommer må bäst då både för dig själv och andra i din närvaro kommer att tacka dig för ditt val. en stark människa kan skydda sig själv, en starkare människa kan skydda andra, den starkaste människan kan skydda sig själv och andra.

Kommentarer
Postat av: Christian "Dunderbar"

Hej igen!!



De här tankarna har jag med, men jag har märkt att det är väldigt lätt att man drar ner sig själv i att vara ledsen över hur man haft det.



Mycket av det tror jag kan bero på att om man försöker fly från det jobbiga innan man behandlat det så finns det kvar och kan ploppa upp då och då.



Ha det bra!!

2009-01-17 @ 23:56:02
URL: http://www.dunderbar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0